In april voert Qudata weer een consumentenonderzoek uit naar de Nederlandse badkamermarkt. Zo’n 63.000 Nederlanders zullen worden aangeschreven om mee te doen met dit internetonderzoek. De uitgebreide enquete wordt voorgelegd aan netto ruim 1.000 consumenten die de afgelopen zes maanden geïnvesteerd hebben in hun badkamer dan wel van plan zijn dit de komende zes maanden te gaan doen.
Het onderzoek richt zich vooral op de ‘customer journey’ van de consument; hoe verloopt het proces van interesse naar aankoop. Daarnaast wordt er gevraagd naar welk product men heeft gekocht, van welk merk en in welke winkel. Bij al deze vragen wordt gekeken naar het wáárom van deze keuzes.
Respondenten worden gevraagd naar de trends die zij belangrijk vinden en de eisen die zij stellen aan hetgeen bij voor hun badkamer hebben gekocht dan wel gaan kopen. Het onderzoek biedt daardoor een inzicht in wat mensen zeggen dat ze zoeken en wat en vooral waarom ze een bepaalde keuze hebben gemaakt.
Doordat er niet alleen gevraagd wordt wát men gaat kopen, maar ook hoeveel men hiervoor heeft betaald, biedt dit Qudata consumentenonderzoek ook een inzicht in marktaandelen van – niet alleen – merken maar ook retailers.
Omdat wij precies weten van onze respondenten wat zij verdienen, het oud ze zijn, wat voor woning te hebben (huur/koop), hoe hun gezin is samengesteld, wat hun opleiding en baan is kunnen onze abonnee’s precies in kaart brengen wie hun klanten zijn. Of die van hun concurrenten en dat over meerdere jaren.
Qudata voert al vele jaren dezelfde soort onderzoeken in verschillende woonmarkten, waardoor het mogelijk is om branche-brede trends te ontdekken. Onze onderzoeken zijn multiclient, waardoor de investeringen laag kunnen blijven. Eventueel kunt u – als fabrikant, importeur of retailer – ook zelf vragen indienen tegen een geringe meerprijs exclusief rapporteren.
De resultaten van onze onderzoeken lenen zich uitstekend voor:
- onderzoeken naar positionering van uw merk;
- concurrentie-analyse;
- vaststellen van de beste communicatiestrategie voor uw merken;
- strategie bij het ontwikkelen van nieuwe producten;
- etc.
Hoewel de onderzoeken van Qudata ook per stuk zijn te kopen, kiezen de meeste van onze klanten voor een abonnement (minimaal drie jaar). Er zijn verschillende soorten rapporten beschikbaar; van eenvoudig tot compleet. Tot eind maart krijgen nieuwe klanten van dit rapport (COB2018) een korting van 5% op het eerste jaar van hun abonnement. Abonnee’s op onze onderzoeken hebben ook recht op persoonlijk toelichting voor één of meerdere personen en ook nadere analyses van de cijfers (kruistabellen).
Bent u geïnteresseerd in wat dit rapport voor u kan betekenen? Wij komen graag een keer vrijblijvend bij u langs om u een presentatie van het rapport te geven. U zorgt voor de koffie, wij brengen iets lekkers mee! Meer informatie over dit rapporten of andere kunt u hier aanvragen of aangeven.