Het veldwerk is inmiddels begonnen voor de nieuwe editie van het consumentenonderzoek naar de badkamermarkt in ons land. Uit een panel van circa 40.000 Nederlanders worden minimaal 1.000 respondenten geselecteerd. Zij worden geselecteerd op basis van een recente aankoop van een badkamer of -accessoires dan wel een aankoopintentie hebben.
Het onderzoek wordt reeds sinds 2013 en brengt de complete customer journey in kaart. Gevraagd wordt naar de producten die men al had, welke men wenst, welke trends met ziet, welke eisen er worden gesteld aan het aan te schaffen product en waar men informatie hieromtrent heeft gevonden. Naamsbekendheid van niet alleen productmerken, maar ook retailmerken en de eigenschappen die men aan deze merken toekent worden gemeten.
Naast alle gegevens over het aankoopproces biedt het rapport ook inzage in het geslacht van de respondent, leeftijd, gezinssamenstelling, woonsituatie, gezinsinkomen, aankoopbedrag, beslisser, opleiding, werksituatie, Nielsenregio en provincie zodat marketeers een gedetailleerd inzicht kunnen krijgen in de positionering van hun merken, maar ook die van hun concurrent.
Bij een abonnement op Qudata’s rapporten krijgt u ook de resultaten van de vorige jaren, zodat u direct trends en veranderingen kunt analyseren. Rapporten zijn er in verschillende maten van gedetailleerdheid vanaf € 657 (excl. BTW) verkrijgbaar.