Deze week is het consumentenonderzoek naar keukenapparatuur gestart, Dit onderzoek voert Qudata reeds vele jaren tweemaal per jaar uit. Onderwerp is de customer journey van de consument die zo’n product wil aanschaffen. Respondenten (altijd minimaal 1.000) worden geselecteerd op basis van de volgende vraag: Het volgende onderzoek gaat over keukenapparatuur. Hieronder verstaan we de volgende artikelen: koel- en vriesapparatuur, gaskookplaat, inductie- en/of elektrische kookplaat, kokend-water-kraan, oven, stoomoven, fornuis, magnetron, afzuigkap, koffiezetter, keukenboiler en vaatwasser. Heeft u de afgelopen zes maanden keukenapparatuur gekocht ter vervanging van uw bestaande keukenapparatuur of bent u dit in de aankomende zes maanden van plan?
Het rapport, dat eind juni/begin juli wordt verwacht geeft niet alleen inzicht in het hele proces hoe de consument tot zijn aankoop komt, maar ook welke trends hij ziet, welke producten hij al heeft, welke hij zou willen hebben en welke eisen hij stelt aan die producten. Naamsbekendheid (natuurlijk spontaan en geholpen) en waarom hij voor dat merk heeft gekozen.
Maar ook waar hij dit product heeft gekocht of gaat kopen en waarom. Met natuurlijk de naamsbekendheid van de retailers die deze keukenapparatuur verkopen. Omdat we ook weten hoeveel de consument besteedt blijken ook de marktaandelen en de verschuivingen daarin.
Door deze gegevens te kruisen met demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht, dienstverband, opleiding, gezinsinkomen, provincie, woonomstandigheden (huur/koop) etc. biedt dit onderzoek een uitstekende onderbouwing van de marketingstrategie van aanbieders van deze producten. Fabrikanten, importeurs en retailers.
Voor mee informatie stuurt u dit formulier retour.