door Arnold Jansen | okt 12, 2021 | Badkameraccesoires, Badkamers, Customer Journey, Positionering retail
In de vorige delen van dit drieluik hebben we gekeken naar wat en waar de consument zijn badkamerproducten koopt. Op deze pagina’s gaan we kijken waarom de klant juist in die winkel(s) zijn spullen heeft gekocht. In deze analyse – als onderdeel van een drieluik...
door Arnold Jansen | okt 9, 2021 | Consumentenonderzoek, Keukenapparatuur, Positionering retail
In de vorige editie is geanalyseerd welke soorten keukenapparatuur via welke soorten winkels werden verkocht. Hieruit bleek duidelijk de rol van de keukenretailers naast die van de huishoudelektrozaak, het woonwarenhuis of de bouwmarkt. In dit artikel wordt nader...
door Arnold Jansen | okt 7, 2021 | Badkameraccesoires, Badkamers, Consumentenonderzoek, Customer Journey, Positionering retail
De markt van badkamers en badkamerproducten is bijzonder versnipperd in ons land. Er zijn niet alleen vele aanbieders met relatief kleine marktaandelen, maar de consument koopt zijn producten ook nog eens bij verschillende retailers. In dit artikel aandacht voor...
door Arnold Jansen | okt 5, 2021 | Consumentenonderzoek, Keukenapparatuur
Waar vroeger de markt voor inbouwapparatuur gedomineerd werd door de keukenretailers, zien we dat aandeel nu iets dalen ten gunste van de huishoudelectrozaken. Bij vrijstaande apparatuur zien we daarentegen het omgekeerd gebeuren. In elk onderzoek van Qudata Markt-...
door Arnold Jansen | okt 3, 2021 | Badkameraccesoires, Badkamers, Consumentenonderzoek, Positionering retail
Consumenten kopen hun badkamers en badkamerproducten grofweg op drie manieren. De meeste in de fysieke winkel, iets minder nog via internet en een heel klein deel koopt het rechtstreeks bij fabrikant of leverancier. In dit artikel -het eerste onderdeel van een...
door Arnold Jansen | okt 2, 2021 | Consumentenonderzoek, Keukens, Positionering retail
In de onderzoeken die Qudata sinds 2014 doet naar de keukenmarkt wordt de kopers van keukens een aantal vragen voorgelegd over waar men deze keuken heeft gekocht. Zo wordt er gevraagd waarom men zijn keuken daar heeft gekocht. De ondervraagde keukenkopers werden...
door Arnold Jansen | sep 27, 2020 | Badkameraccesoires, Badkamers, Consumentenonderzoek
Het A-merk heeft bij de badkamerconsumenten een sterkere identiteit dan de eigen merken, zo toonden we in vorige onderzoek al eens aan. Daarbij zijn er echter grote verschillen, wanneer we kijken naar de diverse leeftijdsgroepen van de respondenten in het jaarlijkse...
door Arnold Jansen | sep 25, 2020 | Consumentenonderzoek, Keukenapparatuur, Positionering merken
Wanneer we kijken naar de marktaandelen van -de door consumenten- meest genoemde apparatuurmerken, dan zien we de lijnen van deze marktaandelen -in diverse segmenten- voortdurend omhoog en omlaag schieten. Het is zaak voor deze merken, om voortdurend de aandacht vast...
door Arnold Jansen | sep 24, 2020 | Badkameraccesoires, Badkamers, Consumentenonderzoek, Customer Journey, Positionering retail
Op basis van Qudata consumentenonderzoek van afgelopen jaar is in dit artikel een analyse gemaakt van de verschillen in positionering van sanitairverkopers in Nederland. Zo is gekeken is naar de gezinssamenstelling, het woningtype en het dienstverband van de...
door Arnold Jansen | sep 23, 2020 | Consumentenonderzoek, Keukenapparatuur
Uit recent Qudata onderzoek blijkt, dat consumenten hun keuze voor keukenapparatuur meer op basis van kwaliteit en daarna prijs bepalen dan in de jaren ervoor. Kwaliteit wordt het vaakst genoemd als reden voor een merk-keuze, maar het argument prijs vertoont de...