My CMS
  • Home
  • Nieuws
  • Onderzoeken
  • Over ons
    • Contact
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacybeleid Qudata BV
Selecteer een pagina
Buitenlandse bouwmarkten positioneren zich duidelijker op sanitairmarkt

Buitenlandse bouwmarkten positioneren zich duidelijker op sanitairmarkt

door webreact | feb 10, 2020 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Positionering merken, Positionering retail

Bouwmarkten in Nederland onderscheiden zich op het gebied van sanitair amper van elkaar. Voor een deel is dat te begrijpen, omdat ze een grote markt moeten bedienen met relatief imagoloze producten. Opvallend is echter dat de nieuwkomers Hornbach en Bauhaus zich juist...
Consumentenonderzoek badkamermarkt 2019: Bouwmarkt heeft 29% aandeel in sanitairmarkt

Consumentenonderzoek badkamermarkt 2019: Bouwmarkt heeft 29% aandeel in sanitairmarkt

door Arnold Jansen | feb 10, 2020 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Customer Journey

Uit het meest recente consumentenonderzoek Qudata Markt- & Trendanalyses naar de markt van badkamers en badkamerproducten (mei 2019) blijkt, dat de rol van de speciaalzaak nog steeds sterk is. De verkoop via winkels neemt weliswaar gedurende de jaren iets in...
Jongere consument wil modernere keukenapparatuur

Jongere consument wil modernere keukenapparatuur

door Arnold Jansen | nov 25, 2019 | Consumentenonderzoek, Keukenapparatuur, Positionering merken

Kokend-water-kranen en stoomovens zijn vooral populair bij jongere gezinnen met een hoger inkomen dan gemiddeld. Oudere consumenten hebben een voorkeur voor inductiekookplaten; gezinnen met een laag inkomen zijn juist geïnteresseerd in gaskookplaten. In dit artikel...
Koper keukenapparatuur houdt zich niet aan trends

Koper keukenapparatuur houdt zich niet aan trends

door Arnold Jansen | nov 22, 2019 | Consumentenonderzoek, Keukenapparatuur, Positionering merken

De kwaliteit van de apparatuur, de prijs ervan en functionaliteit & gebruiksgemak staan al jarenlang bovenaan bij de consumentenwensen. Weten apparatuurmerken daarin te scoren bij de consument? Het recente rapport van Qudata Markt- & Trendanalyses geeft...
Mannen en vrouwen kopen andere badkameraccessoires

Mannen en vrouwen kopen andere badkameraccessoires

door Arnold Jansen | nov 21, 2019 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Customer Journey

Vrouwen zijn geïnteresseerd in ‘baden en whirlpools’ en ‘infrarood’-toepassingen blijken vooral in trek bij jongere consumenten. Enkele uitkomsten van het Qudata-onderzoek, waarin wordt gekeken welke assortimentsonderdelen consumenten van plan zijn te kopen; en...
Speciaalzaak steeds belangrijker voor consument

Speciaalzaak steeds belangrijker voor consument

door Arnold Jansen | nov 20, 2019 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Positionering retail

Uit de consumentenonderzoeken van Qudata Markt- & Trendanalyses blijkt, dat de consumenten hun badkamerproducten vaker bij de speciaalzaak kopen en minder in de bouwmarkt of woonwarenhuis. In dit artikel wordt verder gekeken naar de positionering van ketens van...
Winkel nog steeds belangrijkste verkoper badkamers

Winkel nog steeds belangrijkste verkoper badkamers

door Arnold Jansen | jun 24, 2019 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Positionering retail

De fysieke winkel blijft voorlopig nog het belangrijkste afzetkanaal voor producten in de badkamersmarkt. Dat blijkt uit de meest recente versie van het Qudata onsumentenonderzoek naar deze markt. Het aandeel van de webwinkel van 7% naar 15%, maar dat is nog steeds...
Qudata biedt marketeers inzicht in hun klanten

Qudata biedt marketeers inzicht in hun klanten

door Arnold Jansen | jun 13, 2019 | Consumentenonderzoek, Customer Journey, Keukenapparatuur, Positionering retail

Alle consumentenonderzoeken zijn op dezelfde manier opgebouwd Daardoor is het mogelijk om resultaten uit verschillende markten te vergelijken Qudata© onderzoeken zijn multiclient, maar kunnen worden aangepast aan individuele wensen Ook kunnen eigen vragen worden...
Nieuwe onderzoek naar keukenapparatuur gestart

Nieuwe onderzoek naar keukenapparatuur gestart

door Arnold Jansen | jun 13, 2019 | Consumentenonderzoek, Customer Journey, Keukenapparatuur, Positionering retail

Deze week is het consumentenonderzoek naar keukenapparatuur gestart, Dit onderzoek voert Qudata reeds vele jaren tweemaal per jaar uit. Onderwerp is de customer journey van de consument die zo’n product wil aanschaffen. Respondenten (altijd minimaal 1.000)...
Buitenlandse bouwmarkten positioneren zich duidelijker op sanitairmarkt

Buitenlandse bouwmarkten positioneren zich duidelijker op sanitairmarkt

door webreact | jun 13, 2019 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Customer Journey, Positionering retail

Bouwmarkten in Nederland onderscheiden zich op het gebied van sanitair amper van elkaar. Voor een deel is dat te begrijpen, omdat ze een grote markt moeten bedienen met relatief imagoloze producten. Opvallend is echter dat de nieuwkomers Hornbach en Bauhaus zich juist...
« Vorige Pagina
Volgende Pagina »

Meest recente berichten

  • Badkamermarkt: Jongere gaat naar Ikea, oudere consument kiest voor A-merken
  • Keukenapparatuur: A-merken moeten strijden voor marktaandeel
  • Bewoner koophuis koopt sanitair graag bij discounter
  • Consument kiest voor kwaliteit én prijs bij aanschaf keukenapparatuur
  • Badkamermarkt: Speciaalzaak grootst, aandeel bouwmarkt dalend
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Ons privacybeleid
Qudata® Markt- en Trendanalyses BV | P.O. Box 423 | 7200 AK Zutphen | The Netherlands | Phone: +31 575 515 563 | Fax: +31 575 512 199 | Mail: info@qudata.nl Op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten zijn uitsluitend van toepassing onze Algemene Voorwaarden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Apeldoorn onder nummer 67733778. Een exemplaar treft u op deze website aan. Our General Conditions of Trade as deposited at the Chamber of Commerce of the Netherlands under number 67733778 apply exclusively to all our offers, quotes and agreements. A copy you will find on this site.