door Arnold Jansen | sep 22, 2020 | Badkameraccesoires, Badkamers, Consumentenonderzoek, Customer Journey
Uit een recent Qudata-onderzoek naar de verkoop van badkamers en -producten blijkt, dat de rol van de speciaalzaak met een marktaandeel (in aantallen) onverminderd het belangrijkst is met 42 procent. Het marktaandeel van de bouwmarkten daalt heel geleidelijk over de...
door Arnold Jansen | sep 21, 2020 | Consumentenonderzoek, Keukenapparatuur
Qudata Markt- & Trendanalyses ondervraagt twee keer per jaar 1.000 consumenten die apparatuur aanschaften naar deze trends. We zetten de meest genoemde trends op een rijtje. Vervolgens kijken we naar enkele voorbeelden van innovaties, waarmee producenten hierop...
door Arnold Jansen | apr 16, 2020 | Badkameraccesoires, Badkamers, Consumentenonderzoek
Uit een onderzoek naar de customer journey bij de aankoop van badkamers, blijken duidelijk de verschillen tussen A-merken en eigen merken. Zo blijkt de eerste categorie een veel sterkere identiteit te hebben dan de tweede. A-merken worden duidelijk vaker gekocht,...
door Arnold Jansen | apr 15, 2020 | Consumentenonderzoek, Customer Journey, Keukenapparatuur
Uit recent Qudata onderzoek blijkt, dat consumenten hun keuze voor keukenapparatuur meer op basis van kwaliteit en daarna prijs bepalen dan in de jaren ervoor. Kwaliteit wordt het vaakst genoemd als reden voor een merk-keuze, maar het argument prijs vertoont de...
door Arnold Jansen | apr 14, 2020 | Consumentenonderzoek, Keukenapparatuur, Keukens
Hoe lang blijft een item een trend? Voor designers is die periode korter dan voor de consument. Maar ook voor die consument wordt een bepaald item eerst een trend, om vervolgens als ‘standaard’ of ‘normaal’ te worden gekenmerkt en uiteindelijk zelfs als ‘gedateerd’....
door Arnold Jansen | feb 17, 2020 | Consumentenonderzoek, Keukenapparatuur
Uit recent Qudata onderzoek blijkt, dat consumenten hun keuze voor keukenapparatuur meer op basis van kwaliteit en daarna prijs bepalen dan in de jaren ervoor. Kwaliteit wordt het vaakst genoemd als reden voor een merk-keuze, maar het argument prijs vertoont de...
door webreact | feb 10, 2020 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Positionering merken, Positionering retail
Bouwmarkten in Nederland onderscheiden zich op het gebied van sanitair amper van elkaar. Voor een deel is dat te begrijpen, omdat ze een grote markt moeten bedienen met relatief imagoloze producten. Opvallend is echter dat de nieuwkomers Hornbach en Bauhaus zich juist...
door Arnold Jansen | feb 10, 2020 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Customer Journey
Uit het meest recente consumentenonderzoek Qudata Markt- & Trendanalyses naar de markt van badkamers en badkamerproducten (mei 2019) blijkt, dat de rol van de speciaalzaak nog steeds sterk is. De verkoop via winkels neemt weliswaar gedurende de jaren iets in...
door Arnold Jansen | nov 25, 2019 | Consumentenonderzoek, Keukenapparatuur, Positionering merken
Kokend-water-kranen en stoomovens zijn vooral populair bij jongere gezinnen met een hoger inkomen dan gemiddeld. Oudere consumenten hebben een voorkeur voor inductiekookplaten; gezinnen met een laag inkomen zijn juist geïnteresseerd in gaskookplaten. In dit artikel...
door Arnold Jansen | nov 22, 2019 | Consumentenonderzoek, Keukenapparatuur, Positionering merken
De kwaliteit van de apparatuur, de prijs ervan en functionaliteit & gebruiksgemak staan al jarenlang bovenaan bij de consumentenwensen. Weten apparatuurmerken daarin te scoren bij de consument? Het recente rapport van Qudata Markt- & Trendanalyses geeft...