door webreact | feb 10, 2020 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Positionering merken, Positionering retail
Bouwmarkten in Nederland onderscheiden zich op het gebied van sanitair amper van elkaar. Voor een deel is dat te begrijpen, omdat ze een grote markt moeten bedienen met relatief imagoloze producten. Opvallend is echter dat de nieuwkomers Hornbach en Bauhaus zich juist...
door Arnold Jansen | feb 10, 2020 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Customer Journey
Uit het meest recente consumentenonderzoek Qudata Markt- & Trendanalyses naar de markt van badkamers en badkamerproducten (mei 2019) blijkt, dat de rol van de speciaalzaak nog steeds sterk is. De verkoop via winkels neemt weliswaar gedurende de jaren iets in...
door Arnold Jansen | nov 25, 2019 | Consumentenonderzoek, Keukenapparatuur, Positionering merken
Kokend-water-kranen en stoomovens zijn vooral populair bij jongere gezinnen met een hoger inkomen dan gemiddeld. Oudere consumenten hebben een voorkeur voor inductiekookplaten; gezinnen met een laag inkomen zijn juist geïnteresseerd in gaskookplaten. In dit artikel...
door Arnold Jansen | nov 22, 2019 | Consumentenonderzoek, Keukenapparatuur, Positionering merken
De kwaliteit van de apparatuur, de prijs ervan en functionaliteit & gebruiksgemak staan al jarenlang bovenaan bij de consumentenwensen. Weten apparatuurmerken daarin te scoren bij de consument? Het recente rapport van Qudata Markt- & Trendanalyses geeft...
door Arnold Jansen | nov 21, 2019 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Customer Journey
Vrouwen zijn geïnteresseerd in ‘baden en whirlpools’ en ‘infrarood’-toepassingen blijken vooral in trek bij jongere consumenten. Enkele uitkomsten van het Qudata-onderzoek, waarin wordt gekeken welke assortimentsonderdelen consumenten van plan zijn te kopen; en...
door Arnold Jansen | nov 20, 2019 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Positionering retail
Uit de consumentenonderzoeken van Qudata Markt- & Trendanalyses blijkt, dat de consumenten hun badkamerproducten vaker bij de speciaalzaak kopen en minder in de bouwmarkt of woonwarenhuis. In dit artikel wordt verder gekeken naar de positionering van ketens van...
door Arnold Jansen | jun 24, 2019 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Positionering retail
De fysieke winkel blijft voorlopig nog het belangrijkste afzetkanaal voor producten in de badkamersmarkt. Dat blijkt uit de meest recente versie van het Qudata onsumentenonderzoek naar deze markt. Het aandeel van de webwinkel van 7% naar 15%, maar dat is nog steeds...
door Arnold Jansen | jun 13, 2019 | Consumentenonderzoek, Customer Journey, Keukenapparatuur, Positionering retail
Alle consumentenonderzoeken zijn op dezelfde manier opgebouwd Daardoor is het mogelijk om resultaten uit verschillende markten te vergelijken Qudata© onderzoeken zijn multiclient, maar kunnen worden aangepast aan individuele wensen Ook kunnen eigen vragen worden...
door Arnold Jansen | jun 13, 2019 | Consumentenonderzoek, Customer Journey, Keukenapparatuur, Positionering retail
Deze week is het consumentenonderzoek naar keukenapparatuur gestart, Dit onderzoek voert Qudata reeds vele jaren tweemaal per jaar uit. Onderwerp is de customer journey van de consument die zo’n product wil aanschaffen. Respondenten (altijd minimaal 1.000)...
door webreact | jun 13, 2019 | Badkamers, Consumentenonderzoek, Customer Journey, Positionering retail
Bouwmarkten in Nederland onderscheiden zich op het gebied van sanitair amper van elkaar. Voor een deel is dat te begrijpen, omdat ze een grote markt moeten bedienen met relatief imagoloze producten. Opvallend is echter dat de nieuwkomers Hornbach en Bauhaus zich juist...